woensdag 6 maart 2013

Dag 2: It's digitime!

Na alweer een kort zenmoment en het bepalen van de klasfotograaf van dienst, introduceerde ik vandaag de dictafoon, met zijn gekleurde bolletjes om het gebruik te vergemakkelijken.



Ik liet hen een geluidfragmentje horen dat ik de dag voordien had opgenomen in de klas. De kleuters waren heel verrast toen ze zichzelf plots hoorden en begonnen te lachen.

Daarna wilden enkele kleuters heel graag eens experimenteren met de dictafoon. Eerst namen ze hun eigen stem op...

 
 
 

..., vervolgens ook andere geluiden. Dit was echter niet zo gemakkelijk, door het vele geluid op de achtergrond. Ik had hierbij ook beter een stillere ruimte opgezocht.


Uiteindelijk hadden we toch genoeg geluiden om op het einde van de dag een geluidenkwis te doen. Ik liet de geluiden willekeurig en één voor één, horen. De kleuters raadden welk geluid of welke stem ze hoorden.

Bovendien is het schimmenspel nu ook vertrokken. Tijdens een begeleide activiteit maakten de kleuters allerlei figuren om voor de projector te houden en deden we eens een rollenspel. Nadien speelden de kleuters ook zelfstandig wat meer met de projector. Het rollenspel bleef echter wel moeilijk.









Nog enkele foto's van de klasfotograaf van dienst:




En de kleuters proberen meer en meer te filmen ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten