woensdag 13 maart 2013

Dag 6: de kleuters zoeken een geluid bij hun eigen sprookjesfiguur

Vandaag had ik opnieuw een geluidenwandeling gepland zodat iedere kleuter bij zijn/haar sprookjesfiguur een geluid zou hebben, maar daar ik in de namiddag alleen moest staan, zou ik dit nooit op een hele dag gedaan krijgen.

Na overleg met mijn mentor, heb ik dan besloten om de kleuters per 2 bij mij te roepen. Op deze manier konden ze elkaar helpen om een geluid bij hun tekening te zoeken en konden ze het ook van elkaar opnemen.

Ik begon met een klassikale impressie waarin ik het geluid dat Jupp bij zijn sprookjesdier had gevonden, liet horen.


Daarna zochten de kleuters in de klas en in de geluidskoffer naar geluiden. Dit gaf hen ook de kans om elkaar te helpen. Eenmaal een geluid gevonden, gingen we naar de gang om het geluid op te nemen.

Deze activiteit lukte redelijk goed, vind ik. Sommige tekeningen en geluiden kon je heel goed met elkaar associĆ«ren. Wel kreeg ik af en toe de indruk van sommige kleuters dat ze het niet zo leuk vonden. Ik denk dat ik het misschien meer uitdagender had moeten maken en ze had moeten meenemen naar een andere locatie, dat had veel leuker voor hen geweest.

Verder toonde de klasfotograaf van dienst de volgende foto's:





 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten