donderdag 14 maart 2013

Dag 8: 'Krieltje, de olifant'

Juf Heidi vertelde deze morgen het verhaal 'Krieltje, de olifant' a.h.v. vaste prenten. De kleuters luisterden aandachtig. Ik had haar op voorhand gevraagd of ik het prentenboek digitaal mocht ondersteunen, maar daar zij de prenten al helemaal had uitgewerkt, hoefde het voor haar niet.

 
 
Daarna toonde ik hen een voorbeeld van een digitaal prentenboek. Zo werd het voor de kleuters meteen duidelijk waar ik deze week naartoe wilde werken.
 
 
Vervolgens besloot ik, als verwerking op het verhaal, om enkele kleuters de vaste prenten in de juiste volgorde te laten leggen. Nadien mochten ze de foto's natuurlijk fotograferen en maakten we er een filmpje van in Windows Live Moviemaker. Jente en Yelco hebben dit heel goed gedaan!
 
'S avonds beschouwden we eerst het filmpje van Jente en Yelco ...
 
 
... en blikten we natuurlijk weer terug op de voorbije dag aan de hand van de foto's van de klasfotograaf van dienst. Deze keer was Karst aan de beurt.
 
Zie hier één van zijn filmpjes:
 
 
 Ik vind het heel leuk om te zien hoe Karst zichzelf probeert te filmen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten