maandag 18 februari 2013

Lijn uitwerken en leerdoelen formuleren

  • Uitwerking lijn:
Ik heb besloten om de lijn geluid uit te werken. Dit omdat, zoals aangegeven tijdens de workshop Aifoon, ik ook vind dat er niet veel rond geluid wordt gedaan in de kleuterklas. Iedereen is meer vertrouwd met vast beeld (foto) en bewegend beeld (film), maar minder met geluid. De workshop van Aifoon vond ik heel leuk en boeiend en deze ervaring wil ik dan ook doortrekken naar de kleuterklas. Op deze manier raken kinderen van jongsaf aan al wat meer geboeid door geluid, dan ik vroeger ooit geweest ben. Audiovisueel werken draait immers niet alleen om het visuele, maar ook om het auditieve!
  • Leerdoelen:
De leerdoelen zijn eigenlijk hetzelfde als de 3 onderzoeksvragen die ik in het begin van dit onderzoek gesteld heb. Dus de doelen die ik mezelf tijdens deze stage voor ogen houdt, zijn:
  • Hoe kan ik, samen met 4-5-jarigen kleuters, de wereld op een audiovisuele wijze verkennen?
  • Welke effect heeft dit op de kleuters?
  • Welk effect heeft dit op mij?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten