vrijdag 15 februari 2013

Coaching 2 in Heverlee

Vandaag zal ik mij verder verdiepen in het werken met lijnen.

Op het blog www.audiovisueeleef.blogspot.com zie ik dat Eef vertrekt vanuit een algemene lijn. Ze zegt dat zowel geluid, vast beeld, als bewegend beeld werken volgens deze algemene lijn:


Ik probeer deze lijn te begrijpen vanuit de workshops van Aifoon (wat hebben we eerst gedaan, wat dan, wat daarna, ...), dus ik probeer de lijn geluid te begrijpen (Hierbij is het belangrijk dat je de verschillende lijnen niet door elkaar haalt!!!):
  1. Impressie = geluiden beluisteren
  2. Inhoud = beschrijven wat we hoorden
  3. Digitaal luik = geluiden opnemen
  4. Expressie = opgenomen geluiden gebruiken
  5. Beschouwen = wat je gemaakt hebt met de opgenomen geluiden, beluisteren en bespreken
Hieruit besluit ik dat ik de algemene lijn van Eef ongeveer begrijp, maar ik beschrijf de 'impressie' als luisteren en kijken en de 'inhoud' als het bespreken van wat je hebt gehoord of gezien. Dit in tegenstelling tot Eef die 'impressie' beschrijft als experimenteren en ontdekken en 'inhoud' als luisteren en kijken. Dit begrijp ik niet zo goed!

Wanneer ik verder haar blog bekijk zie ik dat, wanneer zij haar algemene lijn toepast op de lijn geluid en beeld dat zij komt ook gewoon komt tot de lijn die we allen al kennen, namelijk de lijn: van impressie, naar expressie en beschouwing.

Vanuit deze indrukken die ik opgedaan heb door het blog van Eef te bekijken, wil ik graag mijn eigen lijn opstellen.

Ik vertrek vanuit onderstaande lijn:


Toch begreep ik de algemene lijn van Eef nog altijd niet zo goed.

Vooraleer ik bovenstaande lijn kon verder uitwerken, vroegen we daarom aan mevrouw Mazarese extra hulp. Zo kwam ik samen met Daisy en Lieze tot onderstaande lijn. We baseerden ons hiervoor op de uitleg van mevrouw Mazarese en de activiteit met de geluidenkoffer.




 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten